24 mars 2006

freeeeeedag

Jeg lurer på om ordet fredag etymologisk har noe med FREE som i FRI å gjøre? Antageligvis ikke. Likevel er fredag et substantiv som passer svært godt sammen med fri. Ikke fordi man har fri, men fordi man skal få fri. Snart. Om tre kvarter, faktisk. Hurra.

Vel vel, hadde nok en tur innom Fretex (et annet utsalgssted denne gangen) for å se etter sko til Kyrill. De hadde et ganske underholdende utvalg slalåmski fra perioden 1985-1990, sånn ca. Dessverre ingen skisko; "vi er dessverre heeeelt utsolgt".

Har forøvrig hatt en flott uke, til tross for at vi ikke fikk billetter til Are Kalvø-show på Kvarteret på tirsdag. Det ble derfor kviss på Gjestehuset (med en ganske skuffende sjette plass) i stedet. På onsdag var vi på foredrag om Sebald, en tysk forfatter som jeg, etter foredraget og Pelle, å dømme, kan anbefale til dere alle. Ellen har gitt meg en bok av ham ("Austerlitz"), og foredraget ga meg meget god lyst til å gi meg i kast med den med en gang. Det eneste problemet er at det er ganske mye annet som også skal leses. i går var vi bare hjemme, og så film. Ved en feiltakelse hadde filmutleieren "min" sendt meg Shark Tale, og vi bestemte oss for å gi den en sjanse, noe den ikke fortjente, synes jeg, meet platt!

Klemmer

Ingen kommentarer: