29 mars 2006

Hvor er dere?

Det har virkelig vært stille på bloggen i det siste, noe som er ganske kjedelig når man har en jobb i hvilken man godt kan trenge litt underholding utenfra. Så kom tilbake alle sammen, kom, kom!
Allerede onsdag i dag, oi som uken flyr. Det er jo en god ting. Om bare en liten uke og litt sees vi på fjellet, og det må jo bli en hit. Jeg har invitert med Cathrine også, og selv om det kan bli litt trangt, hadde det vært fint å ha henne med. Vi møttes forøvrig (dog ikke helt uplanlagt) på fest i Det hvite hus på fredag. Veldig fin kveld i veldig fint bofellesskap! Hadde det ikke vært for PJ, hadde jeg nok lengtet litt tilbake.

I løpet av de siste dagene har jeg smertefullt fått erfare at en lærers arbeidsdag ikke er over når skolebygningen er stengt.. Spansklæreren på skolen (som også er min didaktikklærer og veileder) går veldig opp i elevene sine, og jeg har noe ufrivillig blitt spunnet inn i det. På kveldstid sender hun stadige meldinger ift til mine innlevereinger, elevens innleveringer, elever som har blitt tatt i juks, elever som ikke forstår hvordan de skal løse gitte oppgaver osv. Blant annet har dette betydd at jeg har veiledet elever på msn på kveldstid (og det under The Simpsons!!!) og andre kjekke ting. Det er jo kjekt å bli inkludert, men nå begynner jeg å bli bittelittegranne lei:-(

15.15. Dagen er snart over. I tillegg til å jobbe i dag har jeg mailet litt frem og tilbake med Benjamin. Norwegian har nemlig begynt å fly fra Bergen til Berlin, og jeg skal prøve å ta meg en tur i slutten av juni. Benjamin har oppfordret til besøk i noen år nå, og de har visst god plass. Jeg har ordnet fri e helg fra turisten, og satser på en aldri så liten eksamensfeiring in der deutscher Haupstadt, aller helsat sammen med min aller kjæreste og eneste kjæreste.

Klem

Ingen kommentarer: