02 mars 2006

Hjemlengsel!

I gar kveld begynte jeg faktisk a grate i telefonen til K fordi jeg hadde hjemlengsel...

Mor hadde pakket litt frukt til meg for jeg dro (naermere bestemt en banan i en bananholder; genialt spor du meg), og lagt en lapp oppi hvor det stod 'jeg savner deg allerede'. Sa da ble jeg jo ganske sentimental. Og da K ringte og sa at han kanskje ikke far paskeferie (ARRGHHH) sa ble jeg sa lei meg at jeg begynte a sippe. Han ble selvsagt helt fra seg fordi han trodde det var hans feil, men det var det jo ikke. Folte meg forovrig mye bedre etterpa og sov som en stein.

Har ogsa fatt forlenget kontrakten min her til ut oktober, sa da har jeg lengre tid pa meg til a finne en psykologijobb; er ganske sikker pa at det er det jeg vil selv om det kommer til a ta ages og antakelig bli ganske vanskelig.

Mht oppgaver; vi gjorde aldri praktiske oppgaver i Stirling, bare analyse... Krigsjournalistikk kan vel egentlig ikke simuleres uten at man er i krig, men jeg foreslar at du tar footage fra Al-Jazeera og NRK/BBC/CNN/APTN sa de kan redigere den selv eller iallefall skrive script selv. Sa kan du sammenligne det de har skrevet med det TV-stasjonene gjorde. Alternativt kan du printe ut materiale fra AFP/PA/MENA/IRNA osv sa de kan skrive 'deskartikler' basert pa det, det er alltid forskjell pa hva kildene sier om samme hendelse sa man ma vite hvilke man kan stole pa. Hvor mange kilder trenger man f.eks for man vet at en bombe i Irak er kosher..?

Goodnight... ja, det har jo blitt sagt her at den er det BBC4 ville gjort med 10 ganger sa stort arsbudsjett...

Jeg er ferdig for dagen; vil bare si at vi jobber pa det med ferien, all fingers crossed.

Klem

Ingen kommentarer: