13 mars 2006

Juhuu,
så var det nok en mandag i byen mellom de syv fjell. Jeg sitter på jobb og føler meg nokså mørbanket etter en søndagsekspedisjon til Skomakerdiket. Marianne og jeg var på skøytetur i godværet, og på vei ned fra Fløien kløarte jeg å skli på grusen.

Helgen har var bra, enn om ikke så eksotisk som på Finnskogen. På fredag var PJ og jeg på kino og så Skjult, en fransk film som vi hadde tenkt å se ganske lenge. Den var ikke spesielt imponernde, men helt grei. Etter filmen gikk vi for å mæte Line og Daniel, som var på besøk i byen. De var på Ricks, huffamei! Ricks er et stort sopihop-disjo i Bergen sentrum, med minst tre etasjer, og mennesker i alle aldre og samfunnslag. Det var nesten som å være i Syden, enormt høy harryfaktor. Vel vel. På lørdag var jeg på vospiel med Line hos en kamerat av Daniel. Det var kjekt, selv om det ikke ble noen tur ut, første og fremst fordi guttene ble fulle og fnisete. Ikke noe mer å si om den saken. I går var jeg som sagt på tur med Mary, etterfulgt av kino om kvelden. Vi var og så The New World, filmen som er basert på legenden om Pocahontas. Til tross for at den var ganske stillestående og tidvis litt for pompøs, ar det absolutt en fin opplevelse, særlig på grunn av vakre bilder.

Denne uken har jeg store planer om å begynne å studere. Bøkene har aldri før vært så neglisjerte som dette semesteret. Problemet er først og fremst at jeg ikke har tid, så klart. Men på fredag har jeg fri, og i løpet av dagen SKAL jeg ha klart å skrive en disposisjon til prosjektoppgaven min i spansk. Jeg leverte inn emnebeskrivelse av den rett før jeg dro til Spania, og skrev at jeg ville studere de sosiokuklturelle aspektene ved skriveopplæring. Jeg vet egentlig ikke helt hva det betyr, så det er nok en svært god ide å lese litt, jaaa.

Mht til ski til Kyrill hadde det jo vært glimrings om AH kunne hente dem. Problemet er bare Yng og Otl er bortreist, og jeg tror faktisk ikke at de er hjemme før neste uke. Huset står derfor tomt. Jeg skal undersøke det nærmere, og så gi beskjed. Jeg gleder meg masse til ferien jeg også, og har allerede påskeromantiske bilder i mitt hode om lange skiturer, pølser på termos, vafler i solveggen og puslespill på stuebordet i mitt hode.

Stor klem

Ingen kommentarer: