31 mars 2006

Frøyas dag... igjen

Hei, så var det nok en gang fredag, og gleden er like stor som den pleier å være. Jeg har allerede vært på jobb i en halv time. Her hersker stillheten i dag, og det er veldig deilig. Telefonen har ikke ringt, det har ikke vært noen henvendelser over skranke, og hun andre sekretæren som har kontor rett ved siden av meg sitter i møte.

Jeg og Cathrine var på kino i går. Det var like hyggelig å møte henne som det pleier å være, og da vi tok farvel var vi enige om at det hadde vært en genial kveld, og at vi må gjøre det oftere. Vi skal prøve å få i stand en fast kinodeit. Det gjestår å se om det er gjennomførbart, men intensjonene er gode. Filme vi så var Gudenes Kamp, en meksikansk "godbit" som gjorde det skarpt på Cannesfestivalen. Aftenpostens anmelder beskriver filmen på følgende måte. "Filmen begynner med at en stutt, fet, middelaldrende og uskjønn sjåfør får munnsex av en smart ung jente fra middelklassen. Han har innledet forhold til arbeidsgiverens datter. Senere har han sex med sin fetladne kone. Hun har kropp som en smeltende iskremkule. Senere begår ekteparet en kriminell handling uten mening". Cat og jeg var enige om at filmen egentlig var ganske meningsløs. Regissøren hadde tydeligvis ikke noen historie å fortelle, og for å vinne oppmerksomhet har han valgt å spille på sex. Dette er et gammelt triks, som dessverre ikke funker sånn helt av seg selv.

I morgen reiser jeg på tur med Turistinformasjonen. Jeg tror det blr gøy, men nå er jeg klar for helg og avslapping etter en slitsom uke, og det tror jeg ikke det kommer til å bli så mye av. Vi resier til Balestarnd i morgen tidlig med buss. I Balestrand skal vi ha en firetimers workshop (hvor er språkrådet?!? Workshop er et ord som ikke hører hjemme i vårt språk!) før vi får tid til å slappe av og nyte at vi bor på hotell. Om kvelden blir det middag og sikkert en aldri så liten fest. På søndagen skal vi stå opp klokken åtte og reise til Bremuseet i Fjærland, for å ha nok en workshop. Om ettermiddagen skal vi ta båten tilbake til Bergen, og jommen tror jeg ikke at det er lagt inn en liten workshop under hjemreisen også. Vi er tilbake i Bergen ved åtte-tiden søndag kveld, etter 36 timer med sikkert ganske mye stress, og vil sikkert ikke være helt klare for å jobbe igjen på mandag. Hmmm... høres jeg fryktelig negativ ut nå? Det er ikke meningen. Det er jo valgfritt, og det er gøy å reise på tur!

Nå kommer posten, noe som betyr at jeg må jobbe litt.

God helg til alle:-)

MaryJane

1 kommentar:

Trylle sa...

Hey, jeg og AH var pa det bremuseet i 9 kl (eller var det 8?) sammen med Hansy, Tokka og selvsagt Thomas. Det var tider, det. Sa vidt jeg husker var det ganske kjapt unnagjort, men de kan jo ha bygget ut siden den gang!